PK-yrittäjät! Google -ja some mainonta

Olen tehnyt tuloksellista Google sekä Some mainontaa monta vuotta. Tunnen Google Adsin sekä Meta Business työkalut ja tiedän kampanjoiden viimeisimmätkin tipsit ja tärpit.

Instagram ja Facebook

Metan mainonta eli Instagramissa ja Facebookissa toteutettava maksullinen mainonta on edullinen ja tehokas keino monenlaisille yrityksille tuomaan potentiaalisia asiakkaita verkkosivuille.

Haluatko saada enemmän näkyvyyttä ja kasvattaa liiketoimintaasi Instagramissa ja Facebookissa? Etsitkö tehokasta tapaa markkinoida tuotteitasi tai palveluitasi sosiaalisessa mediassa? Meta-mainonta on juuri sitä mitä etsit!

Meta-mainonta tarjoaa sinulle mahdollisuuden tavoittaa suuri määrä potentiaalisia asiakkaita Instagramissa ja Facebookissa. Tämä mainostusmuoto perustuu käyttäjien kiinnostuksen kohteisiin ja käyttäytymiseen, mikä tekee siitä erittäin kohdennettua ja tehokasta. Voit hyödyntää meta-mainontaa esimerkiksi tuomalla esiin uuden tuotteen, järjestämällä kampanjoita tai markkinoimalla erikoistarjouksia.

Huomioi, että meta-mainonta vaatii hieman ennakkovalmisteluja ja oikeanlaista kohderyhmän tuntemusta. On tärkeää valita oikeat avainsanat ja määrittää mainosbudjetti tarkasti. Kun tehdään oikeat valinnat, voidaan saavuttaa korkeat konversioluvut ja kasvattaa liiketoimintaasi merkittävästi.

Voin myös luoda upeaa sisältöä Canva Pro visuaalisella suunnittelutyökalulla näin sovittaessa. Olen tehnyt paljon esim. eri kuvista koostuvia reelsejä sekä kuvia, jotka suunniteltu brändimarkkinointiin. Visuaaliset vaihtoehdot ovat laajoja, joten nämä suunnitellaan asiakkaan kanssa brändin mallin mukaan.

  • Sosiaalisen median mainokset, kuvia, videoita, karuselleja ja tarinoita
  • Infograafeja
  • Logoja, käyntikortteja, PDF-esitteitä

Kauniit, tunnistettavat ja mieleenpainuvat visuaalisuudet ovat elintärkeitä yrityksille. Laadukas ja yhtenäinen visuaalinen ilme kertoo usein yrityksen luotettavuudesta ja ammattimaisuudesta.

Mahdollista on myös perustaa brändille facebook ja/tai Instagram tili sekä liittäminen mainoskampanjaan.

Meta-mainonnan vinkit

  1. Käytetään houkuttelevia kuvia ja videoita: Valitaan kuvat ja videot, jotka herättävät huomiota ja houkuttelevat käyttäjiä klikkaamaan mainostasi. Hyödynnetään visuaalisuutta ja brändisi ilmettä.
  2. Kokeillaan erilaisia mainosmuotoja: Testataan erilaisia mainosmuotoja, kuten kuvia, videoita, karuselleja ja tarinoita. Näin voidaan selvittää, mikä toimii parhaiten kohdeyleisöllesi.
  3. Käytetään houkuttelevia tarjouksia: Tarjoa käyttäjille houkuttelevia tarjouksia, kuten alennuksia, ilmaisia toimituksia tai lahjakortteja. Tämä kannustaa heitä klikkaamaan mainostasi ja tekemään ostoksia.
  4. Seurataan ja optimoidaan mainoksia: Seuraa mainosten suorituskykyä ja optimoi niitä tarvittaessa. Poistetaan huonosti suorittavat mainokset ja kohdistetaan resurssit parhaiten toimiviin mainoksiin.

Google mainoskampanjat

Haluatpa sitten lisätä verkkosivuston liikennettä, lisätä bränditietoisuutta tai lisätä konversioita, Google Ads kampanjat tarjoaa tehokkaan alustan tavoitteidesi saavuttamiseen. Google Adsin laajan kattavuuden ja tarkkojen kohdistusvaihtoehtojen ansiosta voidaan tavoittaa kohdeyleisösi juuri sillä hetkellä, kun he etsivät sinun kaltaisiasi tuotteita tai palveluita.

  • Pelkästään suomalaiset tekevät yli 30 miljoonaa Google-hakua päivässä.
  • Google mainonnassa tuloksia on nähtävillä heti mainostamisen aloittamisesta.

PK-yrittäjät! Google -ja some mainonta

 TARJOUKSEEN SISÄLTYY:
  • Alkukartoitus
  • Hakusanojen analysointi
  • AI Optimoidut kampanjasi hakutermit
  • Kilpailutilanteen seuranta ja reagointi muutoksiin.
  • Räätälöidyt mainoskampanjat, ykköstavoitteena tulokset.
  • Konversion mittaus -> kuinka tuottavaa mainonta on yrityksellesi.
  • Mainonnan kohdennukset ja aikataulutukset.
  • Tulosten jatkuva analysointi
MAINONNAN HYÖTY YRITYKSELLE:
  • Nappaat ostoaikeissa olevat asiakkaat.
  • Brändin tunnettuuden kasvattaminen.
  • Näkyvyys hakutulossivulla.
  • Liiketoiminnan kasvuun optimoitu yrityssivusto.
  • Valtaat uusia markkinoita ja kohderyhmiä.
  • Löydyt ennen kilpailijoita.

Kampanjaraportointi

Saat sovittuna ajankohtina raportin sähköpostiisi kampanjoiden suoriutumisesta. Teen raportista selkeästi ymmärrettävän, josta näet kuinka moni on nähnyt mainoksesi ja kuinka moni on ollut kiinnostunut mainoksistasi.

Raportti sisältää myös tiedot käytetyistä avainsanoista ja niiden tehokkuudesta. Näin voit seurata mainoskampanjoidesi vaikuttavuutta ja voidaan yhdessä hienosäätää strategiaa tarpeen mukaan.

Asiakkaan suunnittelema mainosbudjetti

  • Budjettiisi sopivat kampanjat

Mainosbudjetti voidaan päättää kuukausittain, viikoittain, tai jopa päivittäin. Näin voidaan huomioida esimerkiksi messujen markkinointiin tarvittava korkeampi mainosbudjetti sopivan viikonlopun ympärille.

Voit siis kiireisinä aikoina käyttää verkkomainontaan pienempää budjettia ja hiljaisempina aikoina houkutella suuremmalla budjetilla enemmän ostavia asiakkaita brändisi pariin ja yrityksesi kotisivuille ottamaan yhteyttä.

Google itse neuvoo aloittelijoita kokeilemaan 10 – 50 € päiväbudjettia. Mutta näkyvyyttä saa myös esim. 5€ päiväbudjetilla.

Päiväbudjetin saat jakamalla kuukausibudjetin (määrä, jonka olet valmis käyttämään Google Ads -mainontaan kuukaudessa) kuukauden keskimääräisellä päivien määrällä (30,4).

Jos esimerkiksi käytät kuukaudessa 200 € mainontaan, päiväbudjettisi on:

200 € / 30,4 = 6,578… ~ 6,60 € / pv

Usein kuulee kysymyksen: ”Mitä se Googlemainonta maksaa?” tai ”Minkä verran siihen on järkevää varata rahaa?”. Suoraa vastausta tähän ei voi antaa – joku käyttää 100 euroa kuukaudessa, toinen 10 000 euroa. Ehdottaisinkin, ettet kysy, mitä mainonta maksaa, vaan kuinka paljon mainonnalla voit tehdä uutta liikevaihtoa kannattavasti.

PK-yrittäjät! Google -ja some mainonta

  • Tehokas Google -ja Some mainonta
  • Tulokset nähtävillä heti
  • Monen vuoden kokemuksella
  • Rautainen ammattitaito
  • Tarjouspaketti alk. 400€+alvit
  • + asiakkaan oma mainosbudjetti
  • KYSY TARJOUS

Scroll to Top
GDPR-evästeiden hyväksyntä Real Cookie Bannerin avulla