Google Adsin YouTube-mainonta vie mainoksesi näkyville maailman toiseksi suurimpaan hakukoneeseen. Kiinnostavan ja oikein kohdennetun videomainonnan avulla voit saada hyviä tuloksia kustannustehokkaasti.
YouTubessa katsotaan videoita jopa satoja miljoonia tunteja päivittäin.
Mainontaa tehdään tuttuun tapaan Google Ads-mainostyökalulla. Allekirjoittaneelta löytyy Google -mainonnan tulokselliset sekä viimeisetkin tipsit ja tärpit.
Brändimainonnalla kasvatatte tunnettuuttanne ja vahvistatte brändiänne.
Voin myös luoda upeaa sisältöä Canva Pro visuaalisella suunnittelutyökalulla näin sovittaessa. Olen tehnyt paljon esim. eri kuvista koostuvia reelsejä sekä kuvia, jotka suunniteltu brändimarkkinointiin. Visuaaliset vaihtoehdot ovat laajoja, joten nämä suunnitellaan asiakkaan kanssa brändin mallin mukaan.
- Sosiaalisen median mainokset, kuvia, videoita, karuselleja ja tarinoita
- Infograafeja
- Logoja, käyntikortteja, PDF-esitteitä
Kauniit, tunnistettavat ja mieleenpainuvat visuaalisuudet ovat elintärkeitä yrityksille. Laadukas ja yhtenäinen visuaalinen ilme kertoo usein yrityksen luotettavuudesta ja ammattimaisuudesta.
YouTube videot
YouTube-mainosten sydän on alle 60 sekunnin mittaiset mainosvideot, joita näytetään käyttäjän pyytämän videon edellä, aikana tai jälkeen. Perusasetuksin mainos on mahdollista ohittaa muutaman sekunnin jälkeen, mutta alle 15 sekunnin mainoksen voi asettaa myös pakkotoistumaan.
Mainosvideona voi käyttää tarkoitukseen tehtyä videota, olemassa olevaa TV-mainosta tai periaatteessa mitä vaan 12-60 sekunnin videomateriaalia.
Yhdeksän hyvää tipsiä
- YouTube on Suomen kolmanneksi suurin kaupallinen TV-kanava. YouTube tavoittaa suuremman osan suomalaisista kuin useimmat muut kaupalliset TV-kanavat. Noin 2,2 miljoonaa suomalaista katsoo YouTube-videoita viikoittain ja yli miljoona vieläpä päivittäin.
- YouTube on netin videomainonnan jättiläinen. YouTube tavoittaa viikoittain noin 50% suomalaisista aikuisista. Suomalaisten kaupallisten tv-kanavien suoratoistopalvelut pääsevät parhaimmillaankin vain alle 20 prosenttiin.
- YouTube tavoittaa ihmisiä, jotka eivät katso televisiota. Noin joka viides suomalainen 18-39-vuotias käyttää YouTubea muttei katso laisinkaan kaupallista televisiota.
- YouTube-mainonta on vähemmän ärsyttävää. Monen suomalaisen TV-kanavan ohjelmistoa voi tätä nykyä katsoa suoratoistopalveluista. Mainonta näissä on usein kuin ärsyttävämpi versio normaaleista TV-mainoksista. YouTube-mainonta on toteutettu järkevämmin, eikä esimerkiksi kaada selainta tai peitä yllättäen puolta kuvaa. Näin asiakaskin on vastaanottavaisempi mainoksellesi.
- Näyt niille joille haluat. Nettimainonnan kulmakivenä on kohdistaminen, jolla saadaan paljon ”roiskimista” kustannustehokkaampia tuloksia. YouTube tarjoaa Googlen display-mainonnan osana laajan paletin kohdistusvaihtoehtoja, joten mainoksensa saa näkyville haluamalleen yleisölle.
- YouTube-mainonta ei vaadi paksua lompakkoa. TV-mainonta vaatii lähes poikkeuksetta ainakin toista tuhatta euroa mediabudjettia ja tuotantoonkin palaa rahaa. YouTube-mainontaa pääsee harrastamaan halutessaan vaikka muutamalla kympillä ja fiksulla itse kuvatulla videopätkällä – ja rahaa voi satsata liukuvasti tulosten mukaan.
- Maksat vain oikeista näytöistä. Mainospaikka maksaa vain kun joku oikeasti katsoo mainoksesi – toisin kuin televisiossa.
- TV:tä katsotaan usein älypuhelin tai tabletti kourassa. TV-mainoksia katsovat yhä harvemmat. Etenkin nuoret käyttävät usein mainoskatkot älypuhelinta, jos edes katsovat TV-ohjelmia. ”Ajankohtainen” kohdistettu mainos ennen haluttua videosisältöä puolestaan tulee useimmiten katsottua.
- Videomainonta on huomiota herättävää. Kuten televisiomainokset, YouTube-mainonnasta saa videon avulla näyttävää. Videomainonta on nopeasti kasvavaa ja ERITTÄIN tehokasta perinteisiin nettimainostyyppeihin verrattuna.
Youtube tarjouspaketti
- Tehokas Youtube mainonta
- Tulokset nähtävillä heti
- Monen vuoden kokemuksella
- Rautainen ammattitaito
- Tarjouspaketti alk. 245€+alvit
- + asiakkaan oma mainosbudjetti
- KYSY TARJOUS
MAINONNAN HYÖTY YRITYKSELLE:
- Nappaat ostoaikeissa olevat asiakkaat.
- Brändin tunnettuuden kasvattaminen.
- Näkyvyys Youtube -mainoksissa.
- Liiketoiminnan kasvuun optimoitu yrityssivusto.
- Valtaat uusia markkinoita ja kohderyhmiä.
- Löydyt ennen kilpailijoita.
Kampanjaraportointi
Saat sovittuna ajankohtina PDF raportin sähköpostiisi kampanjoiden suoriutumisesta. Teen raportista selkeästi ymmärrettävän, josta näet kuinka moni on nähnyt mainoksesi ja kuinka moni on ollut kiinnostunut mainoksistasi.
Raportti sisältää myös tiedot käytetyistä avainsanoista ja niiden tehokkuudesta. Näin voit seurata mainoskampanjoidesi vaikuttavuutta ja voidaan yhdessä hienosäätää strategiaa tarpeen mukaan.
Asiakkaan suunnittelema mainosbudjetti
- Budjettiisi sopivat kampanjat
Mainosbudjetti voidaan päättää kuukausittain, viikoittain, tai jopa päivittäin. Näin voidaan huomioida esimerkiksi messujen markkinointiin tarvittava korkeampi mainosbudjetti sopivan viikonlopun ympärille.
Voit siis kiireisinä aikoina käyttää verkkomainontaan pienempää budjettia ja hiljaisempina aikoina houkutella suuremmalla budjetilla enemmän ostavia asiakkaita brändisi pariin ja yrityksesi kotisivuille ottamaan yhteyttä.
Google itse neuvoo aloittelijoita kokeilemaan 10 – 50 € päiväbudjettia. Mutta näkyvyyttä saa myös esim. 5€ päiväbudjetilla.
Päiväbudjetin saat jakamalla kuukausibudjetin (määrä, jonka olet valmis käyttämään Google Ads -mainontaan kuukaudessa) kuukauden keskimääräisellä päivien määrällä (30,4).